PRAVIDLA PRO KATEGORIE ZÁVODU MLÉKOJEDSKÁ PADESÁTKA
- SPECIÁL – motocykl československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. To co není v této kategorii výslovně zakázáno, je povoleno.
Rám a podvozek: rám může být libovolnou stavbou za podmínky, že bude použito původní nosné trubky od hlavy řízení k motoru, včetně předního a zadního držáku motoru. Přední a zadní vidlice, jejich uchycení k rámu, pružící elementy mohou být libovolné.
Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby, nebo jinak dále nebezpečně upravovány.
Kapoty, sedadlo, řídítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadícího mechanizmu mohou být libovolné.
Palivová nádrž je libovolná, ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor: motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a typu. Za rozhodné se považuje použití původních kartérů a vík motoru, a zachování vizuální shodnosti s originálem. Hlava může být libovolná, návarky a jiné úpravy povoleny. Válec československé výroby do roku 1985 musí být dodržen!!! Jakékoliv úpravy válce při dodržení předepsaného vrtání a zdvihu (vrtání 40 mm, zdvih 44 mm) jsou povoleny. Počet kanálů není omezen. Typ pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a upravit víka motoru.
Zapalování může být libovolné.
Tlumič výfuku (koncovka) je povinný.
Převodové ústrojí: Je povoleno upravit převodovku libovolným způsobem včetně jejího ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným způsobem. Je povoleno použít jiné převodové poměry řetězových převodů (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.
Karburátor: libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk: libovolný.
Hlavní technický komisař rozhodne s konečnou platností o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění motocyklu k závodu! Hlavní komisař je oprávněn nepřipustit motocykl k závodu, přestože bude splňovat všechny předepsané technické parametry, přičemž komisař posoudí provedení technických úprav nebo vybavení motocyklu jako nebezpečné pro zdraví jezdce, ostatních jezdců nebo diváků. Hlavní komisař nepřipustí k závodu motocykly, ze kterých budou unikat provozní kapaliny (benzín, olej) v nadměrném množství. Proti jeho rozhodnutí není odvolání. Pokud jezdec neprojde technickou přejímkou, bude mu vrácena jedna polovina startovného.
- FICHTL KLASIK - motocykl československé výroby Jawa 50 do roku výroby 1985, typy 550, 555, 05, 20, 21, 23. Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a dodáván! Je výslovně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně dodávaného výrobcem.
To co není v této kategorii dále v odstavci povoleno, je ZAKÁZÁNO!
Rám a podvozek: rám je zcela původní bez jakýchkoliv změn, bez jakýchkoliv výztuh. Přední a zadní vidlice jsou zcela původní včetně jejich uložení.
Kapoty, nádrž a osvětlení jsou původní. Osvětlení nemusí být funkční. Mohou být odstraněna zrcátka a sedadlo může být upevnění ke kapotáži jiným, bezpečnějším způsobem.
Přední blatník musí být originální. Řídítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadícího mechanizmu mohou být libovolné, přičemž ale musí být zachován původní systém těchto prvků, tzn. zejména uložení řadičky, řídítek, táhlový event. lankový způsob ovládání.
Kola, brzdy, pružící a tlumící jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Na modelech Pionýr 20 a 21 je povolen přední blatník z modelu Jawa 23 Mustang (některé modely J20 a J21 byly takto vyráběny i továrně). Není však povoleno jakkoli originální přední blatník nebo tento povolený blatník z modelu J23 upravovat vystřiháváním jejich částí a podobně.
Motor: motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou.
Hlava a válec musí být zcela původní bez jakýchkoliv úprav. Jedinou výjimkou je úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem (vrtání 40 mm, zdvih 44 mm). Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru.
- Následující je měřeno od vrchní hrany vložky, tolerance +/- 0,2 mm:
- sání spodní hrana sacího kanálu 68 mm
- výfukové kanály vrchní hrana 29 mm
- přefuk vrchní hrana 36 mm
- Píst - minimálně dvoukroužkový, tloušťka kroužku 2 mm, celková délka pístu 57 mm
- vzdálenost osa pístního čepu vůči spodní hraně pístu 25,5 mm (tolerance +/- 0,2 mm)
Musí být použito PŮVODNÍHO kontaktního zapalování.
Převodové ústrojí: převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.
Karburátor: musí být původní značky a typu. Rovněž musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami. Je možno použít libovolný vzduchový filtr. Průměr difuzoru maximálně 17 mm
Výfuk: musí být použit původní výfuk a uchycení musí být shodné s originální verzí. Podmínkou je použití originální prvé části (kolene) výfuku, co do tvaru i délky, a to od válce až k další následné části výfuku.
Vodítko řetězu je povoleno!
Hlavní technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění k závodu! Proti jeho rozhodnutí není odvolání!!!
- KOZÍ DECH – motocykl československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně dodávaného výrobcem. Jedná se o motocykly - Stadion S11 a S22
- Jawetta 551 Standard/Sport
- Babetta 206, 207
- BABETTA - motocykl československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985 značky Babetta – typy 210, 215, 207/356
Na motocyklu bude vše v originálním provedení bez jakýchkoliv úprav. Upravené stroje budou spadat do kategorie Speciál.
Dodatečná ocenění - ŽENY, NEJSTARŠÍ ÚČASTNÍK, NADMETRÁČEK A UMĚLECKÝ DOJEM
- Celá pravidla závodu najdete na facebook.com/mlekojedskapadesatka nebo můžeme zaslat na email