www.AMKDB.cz
- Propozice závodu
- Přihláška
I. ZÁKLADNÍ INFORMACE
Název závodu: AMKDB Fichtl CUP 6h
Typ závodu: šesti hodinový terénní závod pionýrů v kategorii
„ORIGINÁL“ + kategorie „ORIGINÁL - VETERÁN” (min. věk jezdce 40 let)
„SPECIÁL“ + kategorie „SPECIÁL - VETERÁN” (min. věk jezdce 40 let)
Termín konání: 08.-09.08.2025
Místo konání: závodiště „AUTOCROSS – DOLNÍ BOUSOV“
Poloha: Google mapa 50.43705547650215, 15.151120640233508
Oficiální vývěsková tabule: aplikace SPORTITY heslo: AMKDBFICHTL
Tým: max. 1 + 4 (soutěžící + jezdci)
Vstupné: 200,- Kč za osobu (vstupné zdarma: děti do 18ti let)
Parkovné: zdarma
II. PROGRAM
09.02.2025 Zveřejnění propozic a systému přihlášek
31.05.2025 (do 24h) Uzávěrka přihlášek včetně zaplacení startovného
08.08.2025 (pátek)
15:00 Otevření areálu
17:00-19:00 Administrativní a Technická přejímka
09.08.2025 (sobota)
08:00 – 09:00 Administrativní a Technická přejímka
08:30 – 10:00 Tréninkové jízdy
10:15 Rozprava s jezdci
11:00 – 17:00 ZÁVOD
18:00 Vyhlášení vítězů
III. POŘADATEL
AMKDB (dále jen „pořadatel“) organizuje „AMKDB Fichtl CUP 6h“ na základě těchto propozic závodu.
Organizační výbor: Bočánek Roman, Bulíř Petr, Linka Petr, Nechánský Pavel, Nechánský Petr, Novotný Filip, Plesar Marek, Rieger Jan, Šouta Roman, Šrytr Karel, Šťastný Radek, Tejchman Milan
Adresa pořadatele: AMKDB, Na Sídlišti 514, 294 04 Dolní Bousov
e-mail: amkdb@seznam.cz Tel: +420 608 468 141
‑ Hlavní pořadatel | Milan TEJCHMAN | +420 608 468 141 |
‑ Ředitel závodu | Petr NECHÁNSKÝ | +420 604 898 022 |
‑ Ředitel závodu (zástupce) | Roman BOČÁNEK | +420 734 796 258 |
‑ Ředitel závodu (zástupce) | Filip NOVOTNÝ | +420 720 113 058 |
‑ Technický komisař | Radek ŠŤASTNÝ | +420 723 052 526 |
‑ Technický komisař (zástupce) | Karel ŠRYTR | +420 774 091 911 |
‑ Časoměřič | „X“ | „X“ |
‑ Tajemník (administrativa) | Petr LINKA | +420 736 428 403 |
‑ Lékařské zabezpečení | EMS Liberec | +420 737 718 292 |
‑ Vedoucí tratě | Petr BULÍŘ | +420 605 941 791 |
‑ Vedoucí tratě (zástupce) | Jan RIEGER | +420 771 285 811 |
‑ Vedoucí depa | Petr LINKA | +420 736 428 403 |
IV. VŠEOBECNÉ PODMÍNKY
A) Vstup do areálu: Každá osoba se při vstupu do areálu musí akreditovat u vstupní brány, kde obdrží identifikační pásku, která opravňuje k opakovanému vstupu do areálu během akce. V případě nevhodného chování má pořadatel právo tuto identifikační pásku odebrat a danou osobu z areálu vykázat nebo zabránit opětovnému vstupu. Každá osoba se musí pohybovat ve vymezených prostorech a není oprávněna vstupovat do tratě nebo vnitřních prostor areálu tratě.
B) Účastníkzávodu: tým = 1 + 4 (soutěžící + max. čtyři jezdci)
Soutěžící: odpovědný zástupce týmu, osoba, která nese odpovědnost za celý svůj tým a je oprávněna jednat s pořadatelem. Min. věk 18 let. Tato osoba může být i jezdec.
Jezdec: osoba, která je oprávněna řídit závodní stroj během tréninku nebo závodu
Min. věk 15 let (V případě nezletilého věku, 15 až 18 let, je nutné předložit souhlas zákonného zástupce s úředním ověřením podpisu zákonného zástupce)
Kategorie „VETERÁN“: min. věk 40 let každého jezdce daného týmu
Bezpečnostní výbava jezdce: Každý jezdec je povinen používat homologovanou přilbu, ochranné brýle nebo original plexi, pevné boty. Je doporučená bezpečnostní výstroj na ochranu jezdce (dlouhé kalhoty, tričko s dlouhým rukávem, chrániče atd.).
Startovní číslo: Každý tým si při registraci může vybrat startovní číslo od 1 do 99.
V případě shody výběru stejného čísla ve stejné kategorii náleží právo výběru dříve přihlášenému.
Každý jezdec musí mít během jízdy v tréninku nebo závodě na sobě reflexní vestu (nebo dres nebo tričko nebo bundu) dle barevného rozlišení kategorie (Originál = oranžová, Speciál = žlutá) s černým číslem na zádech. Min. výška číslic: 20 cm. Font: libovolný, ale číslo musí být snadno čitelné.
C) Parkoviště závodních strojů (depo): Každý tým má nárok na své místo (box) o rozměru 8x4 m
(max. dvě doprovodná vozidla, ostatní vozidla týmu budou umístěna na parkovišti pro diváky)
- Elektro: je možnost připojení na elektrické rozvaděče (220V-10A). Elektrocentrála je povinná při využití svářeček nebo jiných energeticky náročných zařízení. Pořadatel nenese odpovědnost za použití nevhodného elektrického zařízení nebo přetížení sítě.
- Zázemí: Každý tým je povinen mít ve svém zázemí práškový hasicí přístroj o objemu minimálně 6 kg a z důvodu ekologie rovněž savou podložku, která musí být vždy umístěna pod motocyklem.
- Pohyb: V prostoru depa je nutné jezdit pomalu a bezpečně, během závodu do něho mohou vjíždět pouze závodní speciály nebo doprovodná vozidla pořadatele. Doplňování pohonných hmot, opravy a střídání jezdců musí probíhat pouze v boxu nebo na jiném určeném místě pořadatele
D) Divák: každá osoba musí dbát pokynů pořadatelů, dodržovat vyhrazený divácký prostor a nevstupovat do prostoru tratě nebo vnitřních prostor areálu tratě. Do prostoru depa je vstup povolen. V celém areálu je pohyb na vlastní nebezpečí a to se zvýšenou opatrností převážně v depu a to vzhledem k pohybu závodních strojů a jiných motorových vozidel. Odpovědnost za děti do 18ti let nesou vlastní rodiče nebo jimi pověřené osoby.
E) Média: Akreditace media je nutná přes pořadatele a pouze na základě toho se tato osoba může s příslušným označením pohybovat kolem tratě i mimo divácké prostory. Veškerý materiál (foto, video, audio každé osoby v areálu), který byl pořízen během konání akce, může pořadatel použít ve vlastní prospěch k propagaci nebo ke komerčním účelům.
F) Oficiální vývěsková tabule: Pořadatel zveřejňuje veškeré informace na oficiální vývěskové tabuli, kterou jsou všichni soutěžící a jezdci povinni sledovat. V případě nutnosti mohou být informace sděleny také formou místního rozhlasu nebo vyvěšeny fyzicky na informační tabuli.
V. ORGANIZACE ZÁVODU
A) Přihláška: Každý tým, který se chce zúčastnit podniku, musí nejpozději do posledního data uzávěrky přihlášek podat přihlášku v elektronické podobě a mít zaplacené startovné.
B) Startovné: Soutěžící platí za každý přihlášený tým 2.000,- Kč
Startovné musí být zaplaceno převodem nejpozději v den uzávěrky přihlášek.
Bankovní spojení = 483 110 369 / 0800
variabilní symbol = datum narození soutěžícího ve tvaru XXXXXX (rok-měsíc-den)
Poznámka pro příjemce platby = Název týmu
Účetní doklady o zaplacení startovného budou následně zaslány elektronicky.
Startovné bude vráceno pouze: • v případě odmítnutí přihlášky • pokud se soutěž nebude konat
• Jestliže soutěžící zruší svou přihlášku více jak 14 kalendářních dnů před podnikem. Jestliže je zrušení oznámeno v dalších dnech až do zahájení administrativní přejímky, bude vráceno 50 % startovného.
C) Administrativní přejímka: přejímka je povinná a musí se jí zúčastnit soutěžící osobně, kde bude kontrolována přihláška včetně všech náležitostí a je zde poslední možnost změny na přihlášce.
D) Technická přejímka: přejímka je povinná a musí se jí zúčastnit soutěžící osobně společně s motorkou a reflexní vestou týmu nebo každého jezdce, kde bude kontrolován technický stav motocyklu dle technických předpisů a následně může být vydán transpondér na měření času.
Během závodu bude na trati vyhrazeno kontrolní místo, kde bude probíhat namátková kontrola dodržovaní technických pravidel, kdy náhodně vybraný tým může být zastaven a zkontrolován.
Závěrečná technická kontrola po ukončení závodu je povinná pro první tři týmy v každé kategorii a to neprodleně po ukončení závodu v prostoru technické přejímky. Této kontroly se účastní maximálně dva lidi z jednoho týmu, přičemž jedna osoba je soutěžící, bez účasti jiných osob než pořadatele.
E) Start: Startovní procedura bude upřesněna při oficiální rozpravě s jezdci.
F) Jízda na trati: Ke vstupu na trať a vnitřních prostor areálu tratě je oprávněn během tréninku nebo závodu pouze jezdec se svým závodním strojem. Každý jezdec se musí chovat ohleduplně vzhledem k ostatním účastníkům závodu a nesmí nikoho záměrně omezit nebo ohrozit. Během závodu se každý jezdec musí řídit pokyny pořadatele pomocí vlajkové signalizace nebo značení nebo ústního sdělení.
G) Vlajková signalizace:
- státní vlajka: start závodu
- žlutá vlajka: nebezpečí, je potřeba snížit svoji rychlost a nepředjíždět
- červená vlajka: zastavení závodu, je potřeba snížit svoji rychlost, případně zastavit, nebo pomalu pokračovat dle pokynů pořadatele
- šachovnicová vlajka: cíl závodu
- černo-bílá vlajka: napomenutí daného jezdce/týmu (jezdec/tým může být penalizován)
- černá vlajka: vyloučení jezdce/týmu ze závodu
- bílá vlajka: pomalé vozidlo na trati (např. odtah, sanitka, čtyřkolka atd.), je potřeba snížit svoji rychlost a nepředjízdět
- černá vlajka s oranžovým terčem: namátková technická kontrola v určeném prostoru
H) Porušení pravidel – penalizace: Pořadatel má právo udělit penalizaci odečtení kol až do výše vyloučení ze závodu a to i v případě, který není uveden na tomto seznamu, kdy se jedná o hrubé porušení pravidel nebo sportovní části nebo bezpečnosti závodu.
a) nedodržení trati nebo vjezd/výjezd z depa jinou trasou: - 2 kola
b) výměna jezdců mimo depo nebo vymezený prostor: - 2 kola
c) tankování mimo depo nebo vymezený prostor: - 2 kola
d) rychlá a nebezpečná jízda v depu: - 2 kola
c) jezdec na trati bez vesty: - 2 kola
d) jezdec na trati bez helmy: - 5 kol a okamžité zastavení své jízdy (motorku lze pouze tlačit)
e) ohrožení ostatních účastníků: - 5 kol nebo vyloučení ze závodu
f) nerespektování pokynů traťových komisařů: - 5 kol
g) cizí pomoc na trati: - 5 kol
h) porušení tech. pravidel: - 5kol / - 10kol (sportovní výhoda) nebo vyloučení ze závodu
(možnost pokračovat až po nápravě)
Soutěžící bude o udělení penalizace informován přes oficiální vývěskovou tabuli.
CH) Protest: Každý soutěžící má právo podání protestu společně s depozitem 2.000,- Kč, přičemž pro zdárné řešení celého případu je nutné doložit ze strany protestujícího případný důkazní materiál. Depozit bude vrácen protestujícímu pouze v případě uznání protestu. Jakékoli jednání ze strany protestujícího za účelem cíleného poškození jiného účastníka závodu nebo závodu samotného bude řešeno formou penalizace vůči protestujícímu.
Protest se podává řediteli závodu nebo jeho zástupci písemně, kdy při následném rozhodnutí ředitele nelze podat odvolání a rozhodnutí je pravomocné. Protestní lhůta končí 30min. po ukončení závodu (průjezd prvního jezdce cílem).
I) Ceny a poháry: Vyhlášení vítězů bude bezprostředně po skončení závodu. Týmy, kteří se umístili na prvním až třetím místě ve své kategorii, se musí tohoto vyhlašování zúčastnit. Apelujeme na účast všech účastníků vítězných týmu, aby se vyhlašování zúčastnili. Neúčast na vyhlašování znamená propadnutí veškerých věcných cen včetně poháru.
VI. TECHNICKÁ SPECIFIKACE
Každý tým může mít ve svém depu pouze jeden motocykl a jeden náhradní motor. Vše bude označeno plombou při technické přejímce. Během závodu může probíhat namátková kontrola.
Startovní číslo: Startovní číslo týmu musí být viditelně umístěno na závodním motocyklu na přední tabulce pod řídítky a na obou bočních stranách. Min. výška číslic: 15 cm. Font: libovolný, ale číslo musí být snadno čitelné.
A) Kategorie SPECIÁL
- Rám: libovolný
- Motor: Jawa 50 (typ 550, 555, 05, 20, 21, 23)
- Blok motoru (kartery): Povoleny úpravy v místech uchycení k rámu (zkrácení nebo zesílení držáků) a vývodu startovací páky (zkrácení, zaslepení nálitku). Zachována originální rozteč „šteftů“.
- Víko zapalování a ovládání spojky: libovolné
- Zapalování: libovolné (musí se vejít do karteru)
- Víko spojky: libovolné
- Hlava válce: libovolná (chlazená vzduchem)
- Válec: použitý z Jawa 50 (dle výše uvedených typů), chlazený vzduchem
- Chlazení: Povoleno zvětšení plochy chladících žeber návarky na originální odlitky. Povoleno odstranění prvního chladícího žebra ze strany sacího kanálu k uchycení podložky nebo domečku pro klapky. Povoleno zkrácení délky odlitku válce. Další úpravy na vnější straně odlitku povoleny.
- Rozvod sání pístem: vrtání 41,75 mm, zdvih 44 mm
- Rozvod sání klapkami: vrtání 40 mm, zdvih 44 mm
- Převodovka: libovolná (musí se vejít do originálního odlitku)
- Sekundární převod: libovolný
- Tlumič výfuku: povinný
B) Kategorie ORIGINÁL
- Rám: originál Jawa 50 (typ 550, 555, 05, 20, 21, 23)
- Stupačky: mohou být sklapovací
- Stupačkový kříž: může být vyztužen nebo možnost použít repliku ze silnějšího materiálu
- Držák výfuku: může být vyztužen
- Výfuk a koleno výfuku: originál nebo repliková druhovýroba (spoj s tlumičem libovolný)
- Vyztužení rámu: je povolena tyč mezi krkem a rámem (typ trubky libovolný), jiné výztuhy nejsou povoleny. Odstrojení stroje dovoleno v rámci pravidel bezpečnosti.
- Přední brýle tlumičů: je povoleno vyztužit
- Řídítka: řídítka a ovládací prvky můžou být libovolné, uchycení dle originálu. Hrazda povolena.
- Kola: 16 palců, výplet libovolný, ráfek kola musí být originál nebo druhovýroba, pneu (dezén libovolný). Rozeta 55 zubů.
- Tlumiče: Přední i zadní tlumiče originál nebo repliková druhovýroba funkčně shodná s originální. Výztuhy dovoleny. Délka: 62 cm (+/- 2cm)
- Zadní tlumič: max. průměr těla tlumiče 25 mm, povoleny repliky s progresivním navinutím pružiny
- Motor: originál Jawa 50 (typ 550, 555, 05, 20, 21, 23). Originální kartery, víka, válec, hlava, karburátor, spojka, primár, převodovka, Řadící páka vizuálně shodná s originální (povolena sklopná přední část řadící páky), táhlo řazení libovolné
- Válec: Originál či replika s originálním počtem a tvarem sacích, přepouštěcích a výfukových kanálů, vrtání max. 40 mm (+/- 0.2 mm). Následující je měřeno od vrchní hrany vložky:
- sání spodní hrana sacího kanálu: 68 mm (+/- 0.3 mm)
- výfukové kanály vrchní hrana: 29 mm (+/- 0.3 mm)
- přepouštěcí kanál vrchní hrana 36mm (+/- 0.3 mm)
- Ojnice: Možno použít jehlová ložiska jak na horním či dolním konci.
- Píst: Min. dvoukroužkový, musí být osazen shodným počtem kroužků jako je počet drážek, tloušťka kroužku 2 mm, celková délka pístu: 57 mm (+/- 0.3 mm )
- vzdálenost osa pístního čepu vůči spodní hraně pístu: 25,5 mm (+/- 0.3 mm)
- Převodovka: originální 3-kvaltová, nesmí být rychlá
- Sání: Filtr vzduchu libovolný
- Karburátor: originální nebo repliková druhovýroba (průměr difuzoru: max. 17 mm)
- Zapalování: Originální kladívko či repliková druhovýroba. Možno odstranit světelné cívky.
- Indukční cívka: libovolná
VII. POJIŠTĚNÍ
A) Účastník závodu: Všichni účastníci závodu musí být zdravotně způsobilý pro účast a za to nesou vlastní odpovědnost. Pořadatel neručí za vzniklé zdravotní komplikace a vzniklé škody jednotlivých účastníků. Účast v závodě je na vlastní nebezpečí a je na každém účastníkovi, zda má sjednané své vlastní zdravotní nebo úrazové pojištění. Účastníci závodu nesmí být během závodu pod vlivem alkoholických nebo jiných omamných látek.
B) Pojištění vůči třetí osobě: Účastníci závodu nejsou pojištěni vůči třetím osobám, tzn. odpovědnosti účastníků za škodu způsobenou při podniku jinému, a to účastníkem nebo provozem jeho vozidla. Za škodu způsobenou třetí osobě nese odpovědnost každý z účatníků závodu samostatně.
C) Ztráta nebo poškození věci: Každý účastník nebo návštěvních areálu je zodpověný za své osobní věci a pořadatel nenese odpovědnost za jejich případnou ztrátu nebo poškození.