Všeobecné informace:
Závod je vypsán na 2x 30minut. Vítězem závodu dané kategorie je jezdec, který v součtu obou rozjížďek najel nejvyšší počet kol. V případě rovnosti kol rozhoduje počet ujetých kol ve 2. rozjíždce. V případě rovnosti kol i ve 2. rozjíždce rozhoduje pořadí ve 2. rozjížďce.
Závodníci jedou na vlastní riziko. Vstup na závodiště je na vlastní riziko.
Technická pravidla:
Po skončení závodu proběhne u 3 nejlepších jezdců z každé kategorie kontrola strojů.
Kontrolovat se bude vše dle propozic kategorií.
Všechny stroje budou mít vpředu cedulku na číslo. Děkujeme.
Kategorie ORIGINÁL:
Stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, bez jakékoliv úpravy, s výjimkou následujících:
Rám a podvozek:
Rám musí být původní, povoleny jsou výztuhy přispívající ke zvýšení bezpečnosti (vzpěra mezi sedlem a krkem řízení apod.). Přední vidlice musí být původního provedení, včetně rozteče kluzáků, možno osadit delší pružiny a silonová pouzdra nahradit bronzovými. Uložení (horní a spodní brýle) možno vyztužit. Zadní kyvná vidlice původních rozměrů, držáky zadních stupaček možno odstranit. Zadní tlumiče smí být nahrazeny novodobými replikami (i stavitelnými). Stupačkový kříž možno vyztužit, stupačky mohou být sklapovací. Blatníky a nádrže z původních typů, plechy smí být zastřižené při zachování bezpečnosti. Řídítka, páčky spojky a přední brzdy mohou být libovolné, při zachování ovládání lankem. Páka řazení původních typů. Obě kola včetně brzdových bubnů originálních rozměrů. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí být opatřeny hřeby nebo jinak nebezpečně upravovány. Rozeta originální 55 zubů.
Motor:
Válec bez jakékoliv úpravy, tj. přední hrana výfukového kanálu min. 29mm, přední hrana přepouštěcích kanálů min. 36mm, zadní hrana sacího kanálu max. 68mm, rozšiřování jakéhokoliv kanálu rovněž zakázáno. Vrtání válce max. 40mm (8. výbrus), zdvih 44mm. Hlava válce originální, bez úprav spalovacího prostoru a kompresního poměru. Píst dvou nebo tříkroužkový s výškou kroužku 2mm, bez jakékoliv úpravy zkracováním nebo odlehčením. Kliková hřídel průměr 100mm, výplň (podkova mezi setrvačníky) zakázána. Ojnice původních parametrů, smí být s horním jehlovým ložiskem. Primární převod originální (14/34 zubů), spojka originální 1 nebo 2 lamelová, třecí materiál libovolný, kolíky pružin možno upravit (nahradit segrovky maticemi). Převodovka originální s původními rozestupy mezi rychlostmi. Sekundární kolo libovolné.
Zapalování: Původní kladívkové, světelné cívky možno demontovat.
Sání:
Karburátor musí být původních typů, odpovídajících průměrů difuzoru (±0,5mm). Může být osazen jinými tryskami. Originální a neupravované musí být také jeho napojení na válec. Vzduchový filtr včetně napojení originální.
Výfuk:
Musí být použit původní nijak neupravovaný výfuk, včetně zachování délek kolene i tlumiče. Uchycení výfuku možno vyztužit a přidat vzpěru.
Kategorie KLASIK:
Stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, s možnou úpravou, která je zmíněná v následujících odstavcích:
Rám a podvozek:
Rám musí být původní, povoleny jsou výztuhy přispívající ke zvýšení bezpečnosti (vzpěra mezi sedlem a krkem řízení apod.). Přední vidlice libovolná. Zadní kyvná vidlice libovolná, při zachování původního systému odpružení (2 tlumiče). Zadní tlumiče libovolné. Provedení stupaček a pák libovolné. Blatníky a nádrž libovolná, veškeré úpravy při zachování bezpečnosti. Řídítka, páčky spojky a přední brzdy mohou být libovolné, při zachování ovládání lankem. Páka řazení libovolná. Zadní kolo včetně brzdového bubnu originálních rozměrů, přední kolo libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí být opatřeny hřeby nebo jinak nebezpečně upravovány. Rozeta libovolná.
Motor:
Ve válci povoleny libovolné úpravy, které nejsou patrné zvenku. Musí zůstat zachován rozvod sání pístem (bez klapek nebo rotačního šoupátka). Vrtání válce max. 40mm (8. výbrus), zdvih 44mm. Hlava válce libovolná. Píst libovolný. Kliková hřídel vycházející z originální, libovolný průměr + výplň. Ojnice libovolná, s roztečí ok 100mm. Primární převod libovolný, spojka libovolná, ale musí se vejít pod originální, nevypodložené nebo nenavařené víko. Převodovka libovolná 3-rychlostní. Sekundární kolo libovolné.
Zapalování: Libovolné, ale musí se vejít pod originální víko.
Sání:
Karburátor musí být původních typů, průměr difuzoru možno změnit. Napojení na válec (koleno) možno upravit. Může být osazen jinými tryskami a je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Libovolný.
Kategorie SPECIÁL:
Stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, s možnou úpravou, která je zmíněná v následujících odstavcích:
Rám a podvozek:
Základ rámu od krku řízení po horní zadní držák motoru musí být původní, vše ostatní libovolné, při zachování bezpečnosti. Přední vidlice libovolná. Zadní kyvná vidlice libovolná. Zadní tlumič(e) libovolné. Provedení stupaček a pák libovolné. Blatníky a nádrž libovolná. Řídítka, páčky spojky a přední brzdy libovolné. Páka řazení libovolná. Obě kola libovolná. Pneumatiky libovolné, nesmí být opatřeny hřeby nebo jinak nebezpečně upravovány. Rozeta libovolná.
Motor:
Válec musí pocházet z výše uvedených typů strojů a musí být zachováno chlazení vzduchem a původní rozteč svorníků uchycení k bloku (38x44mm). Ostatní úpravy libovolné. Vrtání válce při rozvodu sání klapkou nebo šoupátkem max. 40mm (8. výbrus), při zachování symetrického rozvodu (pístem) vrtání max. 41,75mm (15. výbrus), zdvih 44mm. Hlava válce libovolná. Píst libovolný. Kliková hřídel a ojnice libovolná. Primární převod libovolný, spojka libovolná. Převodovka libovolná. Sekundární kolo libovolné.
Zapalování: Libovolné, ale musí se vejít pod originální víko.
Sání:
Karburátor, koleno i vzduchový filtr libovolný.
Výfuk:
Libovolný.