PODMÍNKY ZÁVODU:
Zákaz používání hřebů, šroubů v pneu a jiných podobných úprav pneu.
Povinnost použití: ochranné přilby, rukavic, ochranné brýle, pevná obuv, dres nebo triko s dlouhým rukávem, pevné kalhoty.
Funkční brzdový systém, jak přední, tak zadní brzda. Závodník nesmí v žádném případě svou laxností ohrožovat ostatní účastníky závodu.
Všechny ostré hrany na motocyklu budou zabezpečeny tak, aby nikoho neohrozily (návleky stupaček, páčky řídítek s kuličkou na konci, zabezpečené ostré hrany plechařiny a jiných dílů).
Během závodu je možné dotankovat a opravovat stroj. Není možné vyměnit stroj ani jezdce!
Podpisem do startovní listiny závodník stvrzuje, že nebude vymáhat na pořadateli závodu odškodnění, pokud si během závodu způsobí újmu na zdraví.
Závod je možno absolvovat pouze se strojem 50 ccm (max. 8. výbrus) s motorovým základem česko-slovenské výroby do roku výroby 1990.
TECHNICKÁ PRAVIDLA:
Po odjetí závodu se prvních 7 jezdců z každé kategorie dostaví se svým strojem na technickou kontrolu. Pokud jezdec odmítne, bude diskvalifikován. Při technické kontrole po závodě se dostaví do prostoru vyhrazeným organizátorem pouze: JEZDEC S MOTOCYKLEM, MECHANIK S PATŘIČNÝM NÁŘADÍM VHODNÝM K ROZEBRÁNÍ A KONTROLE MOTORU (Sundání hlavy válce, karburátoru, zapalování, výfuku).
Kategorie KLASIK
Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se nesmí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm. Ojnice musí být originální délky, je zakázáno jakékoliv odebírání materiálu, ale v horním oku ojnice může být jehlové ložisko. Zákaz používání protizávaží pod primárním kolečkem i pod zapalováním.
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, jakékoliv vnitřní úpravy v něm jsou zakázány. Hrana výfukového kanálu musí být minimálně 29 mm, hrana přefukovýchkanálů musí být minimálně 36 mm a hrana sacího kanálu musí být maximálně 67 mm od horní hrany válce. Upravování jakéhokoliv ze zmíněných kanálů je také zakázáno.
Hlava válce: Musí být z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí a spalovací prostor musí zůstat sériový, neupravený.
Píst: Musí být originální, neupravený, neodlehčený, nezkracovaný a musí mít 2 nebo 3 sériové kroužky o síle 2 mm. Jeho průměr nesmí být větší než 40 mm.
Sání: Filtr vzduchu musí být originální, nesmí z něho být odebráno víčko. Je zakázáno do něj zasahovat jiným způsobem kromě odvrtávání samotného airboxu a odebírání hliníkové trubičky. Originální karburátor smí být osazen libovolnými tryskami i jehlou za předpokladu, že vnitřní průměr difuzoru zůstane nezměněn. Kolínko sání musí být originál, smí být upraveno pouze začištěním vnějších ostrých hran po odlévání v Povážských strojírnách. Zákaz úpravy zevnitř.
Převodovka: Musí být originální převodovka s originálními rozestupy mezi převody (3 stupně).
Převody a spojka: Primární převod musí zůstat sériový, tj. 14/34 zubů, spojka musí zůstat v originálním stavu s pojistnými ségrovkami na spojkovém koši. Levé víko motoru musí zůstat zcela originální a nesmí být podloženo žádným mezikusem. Počet zubů sekundárního kolečka je libovolný, rozeta originální. Použití vodítka na řetěz je zakázáno.
Výfuk: Musí být originální, vložka výfuku může být upravena, avšak nesmí být nahrazena (proti) kuželem s výletovou trubičkou. Koleno může být vedeno tak, aby se minimalizovalo jeho případné poškození, ale musí být vedeno pod stupačkou. Průměr kolena musí zůstat beze změny.
Zapalování: Musí být originální JAWA - Pionýr (kladívka). Světelné cívky mohou být odstraněny.
Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které přispějí k jeho bezpečnosti. Mezi ně patří pouze: vzpěra mezi krkem a sedačkou, vyztužení brýlí a jiný systém uchycení řídítek a stupaček. Stupačky musí být originální (nesklopné) a zabezpečené ostré hrany (nutné použití manžet, návleků). Rozteč vidlic musí zůstat zachována. Zadní tlumiče musí být originální, jejich uchycení se nesmí měnit. Délka kyvné vidlice se též nesmí měnit. Zákaz používání nově vyrobených náhražek předních vidlic, povolen pouze originální systém tlumení s pružinou. Páčky na řídítkách musí být zakončeny kuličkou a na koncích řídítek budou záslepky z důvodu bezpečnosti.
Karosování: Musí zůstat originální. Toleruje se odmontované světlo z důvodu bezpečnosti. Plechy budou ukotveny tak, aby neohrozily bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků. Nádrž a její umístění se musí shodovat s typem motocyklu. Sedačka musí být originální včetně jejího umístění. Z důvodu bezpečnosti může být přitažena k rámu stahovací gumou.
Kola: Pouze originálních rozměrů 16", smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.
Kategorie SÉRIE
Klikový hřídel: Musí být originální. Jeho průměr se smí měnit, zdvih nesmí být jiný, než 44 mm. Ojnice musí být originální délky, v horním oku může být jehlové ložisko.
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, nesmí být zkrácený. Rozvod sání a výfuku musí být pístem. Počet sacích a výfukových kanálů je libovolný. Vložka musí být litinová a rozteč šteftů se nesmí měnit.
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm.
Sání: Filtr vzduchu je libovolný. Karburátor smí být osazen libovolnými tryskami i jehlou. Průměr difuzoru se smí měnit a úpravy originálního kolínka sání jsou dovoleny pouze odebíráním materiálu z originálního odlitku.
Převodovka: Musí mít pouze 3 rychlostní stupně. Odstupňování může být libovolné.
Převody a spojka: Převodový poměr primárního převodu je libovolný. Spojka musí být hnána řetězem. Levé víko motoru musí zůstat zcela originální a nesmí být podloženo žádným mezikusem. Počet zubů sekundárního kolečka i rozety je libovolný.
Výfuk: Libovolný.
Zapalování: Libovolné.
Rám: Mohou být provedeny změny na originálním rámu, které přispějí k jeho bezpečnosti. Přední vidlice mohou být libovolné. Zadní tlumiče mohou být také libovolné, musí však zůstat 2 kusy. Kyvná vidlice musí být originální, její prodloužení smí být provedeno pouze protáhnutím patek zadního kola.
Karosování: Mohou být odstraněny nebo upraveny veškeré kryty tak, aby se neohrozila bezpečnost jezdce, diváků ani ostatních závodníků. Sedačka může být libovolná.
Kola: Pouze originálních rozměrů 16", smí však být osazeny libovolnými pneumatikami, které neobsahují hřeby.
Kategorie SPECIÁL
Klikový hřídel: Jeho průměr se smí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm.
Válec: Rozteč svorníků musí být zachována, válec musí vycházet z originálu, chlazení vzduchem.
Hlava válce: Libovolná.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm.
Sání: Filtr vzduchu i karburátor je libovolný.
Převodovka: Libovolná.
Převody a spojka: Libovolné.
Výfuk: Libovolný.
Zapalování: Libovolné.
Kartery: Středové bez vnějších návarů.
Rám: Zcela libovolný. Jeho prvky nesmí ohrozit bezpečnost ostatních.
Kola: Libovolná.
Kategorie DĚTI
Věk do 14 let. Jezdci budou rozděleni do dvou kategorií - A a B podle věku a typu stroje pořadatelem závodu při přejímce. Stroje pitbike max do 160ccm a kola 12/14
Kategorie PITBIKE do 140ccm:
Dvouventilová hlava, ležatý motor, na válci motoru musí být z výroby čitelně vyznačený obsah motoru (max. 140 ccm), velikosti kol 12" - 14"
Kategorie PITBIKE OPEN:
Dvou nebo čtyřventilová hlava, ležatý motor, na válci motoru musí být z výroby čitelně vyznačený obsah motoru (nad 140 ccm), velikosti kol 12" - 14"
PŘEJÍMKA:
Při příjezdu do areálu Fichtlcupu dostane každý jezdec papír s požadavky pro danou kategorii. Podle svého uvážení zaškrtne kategorii, do které jeho stroj spadá. Vyplněný papír odevzdá na stanoviště přejímky, kde si ho zapíší a vizuálně zkontrolují stroj, dostane čip a startovní číslo. Po závodě se prvních 7 strojů z každé kategorie podrobně překontroluje, aby nemohlo dojít k jistýmnedorozumění. V případě odmítnutí kontroly je závodník diskvalifikován.
V případě nejasností v pravidlech se ozvěte na mail jawakrosmiretice@seznam.cz nebo na tel. 721 354 447.