Srdečně zveme všechny závodníky a příznivce jednostopých vozidel značky Jawa do obsahu 50ccm na 5. ročník Fichtl Cupu v Opatově.
Závod se bude konat 14.9.2024 na místě zvaném Cihelna, necelý 1km za vesnicí Opatov v okrese Třebíč, směrem na Karlín (Zlatomlýn, Aleje).
Rozdělené kategorie: ORIGINÁL, VOŘEŽPLECH, SPECIÁL a PITBIKE
Pojede se na motokrosové dráze, 3x10 minut + 1 kolo.
Startovné 350Kč.
Technická přejímka od 8:00 do 10:30.
Volné jízdy po přejímce.
Start 1. závodu ve 11:00.
Přihlášení na místě v den závodu nebo předem přes e-mail tvvrteam@seznam.cz (jméno, kategorie, číslo)
Startovní číslo bude rozdáno na místě.
Řidičský průkaz není třeba.
Věk závodníka není omezen.
Občerstvení zajištěno.
Těší se na Vás
Tupá vačka vostrej řidič Racing Team
OBECNÉ:
U všech kategorií dojde k posouzení způsobilosti stroje a jezdce k účasti na závodu při přejímce, ta navíc rozhodne o zařazení do kategorie.
Všichni jezdci jedou na vlastní nebezpečí. Pořadatel závodu nenese žádnou odpovědnost za škody na stroji, ani újmu na zdraví. Před začátkem závodu každý jezdec podepíše čestné prohlášení. Závodník mladší 18 let musí být v doprovodu
zákonného zástupce.
Jezdec se zavazuje, že bude dbát pokynů, které pořadatel závodu určí při rozpravě jezdců. Úmyslně nezpůsobí škodu na majetku, nebo nezraní nikoho z účastníků akce. Dále nezamlčí zdravotní problémy, které by mu bránili při jízdě na trati a nepovolené
úpravy stroje.
Startuje se na mávnutí vlajkou.
Systém rozjížděk je 3x 10 minut + 1 kolo.
Body ze všech rozjížděk se sčítají, kde na konci vyhrává jezdec s nejvyšším počtem bodů. Při stejném počtu bodů rozhoduje umístění v poslední rozjížďce.
Při vyšším počtu závodníků z dané kategorie, se skupina rozdělí na A a B, kde do třetí finálové rozjížďky spolu nastoupí prvních 10 jezdců z obou skupin. Ostatní pojedou finále společně.
Pořadatel si bere právo na změnu v harmonogramu, změnu pravidel, případně zrušení akce a to bez náhrady.
Povinná výstroj jezdce:
Přilba, brýle, rukavice, pevné boty, dlouhé rukávy, dlouhé kalhoty.
Časový harmonogram:
08:00-10:30 - přejímka jezdců a strojů
08:00-10:15-volný trénink (pouze po přejímce)
10:30-10:45 - rozprava s jezdci (povinná)
11:00 - start prvního závodu
??:?? - vyhlášení výsledků (Po dojetí jezdců z poslední kategorie a sečtení bodů ze všech rozjížděk.)
Časový plán se může v průběhu měnit!!!
Registrace:
Registrace předem není povinná, závodník si však může rezervovat číslo. K registraci a dotazům prosím používejte e-mail: tvvrteam@seznam.cz popř. tel. 607 253 202, nebo 702 054 900
Důležité!!!!
Při registraci do závodu, se prosím snažte dodržet následující formát zprávy. Do zprávy prosím uveďte své celé jméno, kategorii a číslo. Každému se budeme snažit co nejdříve odpovědět, hlavně z důvodů obsazenosti konkrétního startovního čísla.
TECHNICKÁ PRAVIDLA:
Jawa50 Originál
- Jawa Pionýr 20/21, Jawa 23 Mustang, Jawa 550 a Jawa 555
- Maximální povolený objem motoru odpovídá 8 max . výbrusu tj. vrtání průměr 40 mm, zdvih 44mm a min. 2 kroužkový píst. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.
Motocykl československé výroby do obsahu 50ccm a do roku výroby 1985. Motocykl musí být v původním provedení tak, jak byl originálně vyráběn a dodáván. Je vysloveně zakázáno přidávat k motocyklu další konstrukční a jiné prvky, pokud nebyly součástí konstrukce či příslušenství původně dodávaného výrobcem. To co není v této kategorii dále v odstavci povoleno je zakázáno.
Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuhy střední rámovou trubkou pro zvýšení bezpečnosti. Výztuha musí být opatřena bezpečnostní omotávkou např. molitan apod. Vyjímka u typu J23 Mustang. Přední i zadní tlumiče originál nebo repliková druhovýroba funkčně shodná s originálem. Horní i spodní brýle možno zesílit. Sedadlo může být upevněno jiným, bezpečnějším způsobem. Řídítka originální, včetně umístění ovládací páčky brzdy, spojky, rychlopal libovolný. Kříž i uchycení výfuku může být zesíleno, stupačky mohou být sklapovací z bezpečnostních důvodů. Originální stupačky apod. musí být opatřeny gumou nebo jiným bezpečným způsobem. Kola, brzdy musí být prokazatelně původní konstrukce a typu. Ovládání
zadní brzdy může být nahrazeno např. táhlem. Pneumatiky 16 palců mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány.
Motor:
Motor musí být zcela původní konstrukce, provedením i siluetou. Hlava a válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem 40mm. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. Píst musí být osazen minimálně 2 pístními kroužky o šíři 2mm. Může být použita ojnice s jehlovým ložiskem. Musí být použito původního kontaktního zapalování!!!!!
Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít libovolnou rozetu i jiné převodové poměry sekundárního převodu (jiný počet zubů).
Změna primárního převodu je zakázaná!!!!!
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami. Přímý filtr zakázán !!!!!
Výfuk:
Musí být použit původní výfuk, uchycení může být upraveno a přepážky tlumiče výfuku mohou být demontovány, ne nijak upravovány a zkracovány.
Jawa50 VOŘEŽPLECH
- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang, Jawa 550 a Jawa 555
- Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.
Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuhy střední rámovou trubkou prozvýšení bezpečnosti. Výztuha musí být opatřena bezpečnostní omotávkou např. molitan apod. Vyjímka u typu J23 Mustang. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však pryžové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Je však vysloveně zakázáno upravovat pozici sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení). Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Kola mohou být libovolné brzdy origo. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná, ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor:
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu. Je možné zvýšit počet kanálů. Válec je možné zkrátit na rozměr pístu. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než
litinové vložky. Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem.
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Zapalování: Povoleno libovolné zapalování
Převodové ústrojí:
Převodové poměry mohou být změněny při dodržení 3 rychlostních stupňů a jejich ovládání. Spojka může být upravena. Všechny úpravy spojky se ale musí vejít pod originální kryty bez použití podložek. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního, i primárního převodu (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku
Jawa50 SPECIÁL
- Motocykl československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985. To co není v této kategorii vysloveně zakázáno je povoleno.
Rám a podvozek:
Rám může být libovolnou stavbou za podmínky, že bude použito původní nosné trubky od hlavy řízení k motoru včetně předního a zadního držáku motoru. Přední, zadní vidlice, jejich uchycení k rámu, pružící elementy mohou být libovolné. Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová
nádrž je libovolná, ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a typu. Za rozhodné se považuje použití původních karterů a vík motoru a zachování vizuální shodnosti s originálem. Hlava může být libovolná, návarky a jiné úpravy povoleny. Válec československé výroby do roku 1985 musí být dodržen!!! Jakékoliv úpravy válce při dodržení předepsaného vrtání a zdvihu viz. výše jsou povoleny. Počet kanálů není omezen. Typ pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a upravit víka motoru. Zapalování může být libovolné.
Převodové ústrojí:
Je povoleno upravit převodovku libovolným způsobem včetně jejího ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným způsobem. Je povoleno použít jiné převodové poměry primárního i sekundárního převodu.
Karburátor:
Karburátor libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku.
Pitbike
Jakýkoliv pitbike bez omezení obsahu a výkonu. Kategorie bude otevřena při předem nahlášených minimálně 10 účastníků