Vyfotila Petra Štumrová

Motodíly Ostrava Motodíly Ostrava

Fichtl Cup Volenice

Terénní závod

Kontakty na pořadatele

Informace o závodu

  • Ročník: 10
  • Typ závodu: Terénní
  • Systém závodu: 2x20 minut+2 kola
  • Typ tratě: Terénní
  • Délka tratě: 1600 m
  • Kategorie: Originál, Vořezplech, Speciál, SuperSpeciál

Místo konání závodu

  • Termín: 7. 9. 2024
  • Obec: Volenice
  • PSČ: 44001
  • Kraj: Ústecký kraj

Organizační informace

  • Způsoby registrace: Předem E-mailem telefonem, popřípadě v den závodu na místě.
  • Čas na registraci: 09:00-11:00
  • Startovné: 300
  • Počet jezdců na tým: 1
  • Věkové omezení: 15
  • Startovací čísla: Stroje musí být označeny startovními čísly.

Pravidla závodu

Kategorie SPECIÁL:

Klikový hřídel: Musí být originální, jeho průměr se smí měnit, zdvih nesmí být jiný než 44 mm.

Válec: rozteč svorníků musí být zachována, válec musí vycházet z originálního válce.

Hlava válce: libovolná.

Píst: volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm

Sání: Filtr vzduchu je libovolný. Karburátor libovolný.

Převodovka: Libovolná.

Výfuk: Libovolný.

Zapalování: Libovolné.

Kartery: Středové bez vnějších návarků, víka je možné navařit a podložit.

Rám: Zcela libovolný. Jeho prvky nesmí ohrozit bezpečnost ostatních.

Kola: Libovolná.

 

Kategorie SUPER SPECIAL

Rám:
Zcela libovolný.
Obě kola libovolná

Motor:
Kliková hřídel libovolná, 
Hlava libovolná.
Válec Libovolný.
Středové kartery originál, smí být upraveny bez vnějších návarků.
Spojka libovolná, víko spojky smí být upraveno (podloženo).
Převodovka libovolná.
Zapalování libovolné.
Karburátor libovolný.
Výfuk libovolný.

 

Kategorie Vořezplech:

Stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, s možnou úpravou, která je zmíněná v následujících odstavcích:

Rám a podvozek:
Rám musí být původní, povoleny jsou výztuhy přispívající ke zvýšení bezpečnosti (vzpěra mezi sedlem a
krkem řízení apod.). Přední vidlice libovolná. Zadní kyvná vidlice libovolná, při zachování původního
systému odpružení (2 tlumiče). Zadní tlumiče libovolné. Provedení stupaček a pák libovolné. Blatníky a
nádrž libovolná, veškeré úpravy při zachování bezpečnosti. Řídítka, páčky spojky a přední brzdy mohou být
libovolné, při zachování ovládání lankem. Páka řazení libovolná. Zadní kolo včetně brzdového bubnu
originálních rozměrů, přední kolo libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí být opatřeny hřeby
nebo jinak nebezpečně upravovány. Rozeta libovolná.

Motor:
Ve válci povoleny libovolné úpravy, které nejsou patrné zvenku. Musí zůstat zachován rozvod sání pístem
(bez klapek nebo rotačního šoupátka). Vrtání válce max. 40mm (8. výbrus), zdvih 44mm. Hlava válce
libovolná. Píst libovolný. Kliková hřídel vycházející z originální, libovolný průměr. Primární převod libovolný, spojka libovolná, ale musí se vejít pod originální,
nevypodložené nebo nenavařené víko. Převodovka libovolná 3-rychlostní. Sekundární kolo libovolné.

Zapalování:
Libovolné, ale musí se vejít pod originální víko.

Sání:
Karburátor musí být původních typů, průměr difuzoru možno změnit. Napojení na válec (koleno) možno
upravit. Může být osazen jinými tryskami a je možno použít libovolný vzduchový filtr.

Výfuk:
Libovolný.

 

Kategorie ORIGINÁL:

Stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, bez jakékoliv úpravy, s výjimkou následujících:

Rám a podvozek:
Rám musí být původní, povoleny jsou výztuhy přispívající ke zvýšení bezpečnosti (vzpěra mezi sedlem a krkem řízení apod.). Přední vidlice musí být původního provedení, včetně rozteče kluzáků, možno osadit delší pružiny a silonová pouzdra nahradit bronzovými. Uložení (horní a spodní brýle) možno vyztužit. Zadní kyvná vidlice původních rozměrů, držáky zadních stupaček možno odstranit. Zadní tlumiče smí být nahrazeny novodobými replikami (i stavitelnými). Stupačkový kříž možno vyztužit, stupačky mohou být sklapovací. Blatníky a nádrže z původních typů, plechy smí být zastřižené při zachování bezpečnosti.
Řídítka, páčky spojky a přední brzdy mohou být libovolné, při zachování ovládání lankem. Páka řazení původních typů. Obě kola včetně brzdových bubnů originálních rozměrů. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí být opatřeny hřeby nebo jinak nebezpečně upravovány. Rozeta originální 55 zubů.

Motor:
Válec bez jakékoliv úpravy, Vrtání válce max. 40mm (8. výbrus), zdvih 44mm. Hlava válce originální, bez úprav spalovacího prostoru a kompresního poměru. Píst dvou nebo tříkroužkový s výškou kroužku 2mm, bez jakékoliv úpravy zkracováním nebo odlehčením. Kliková hřídel průměr 100mm, výplň (podkova mezi setrvačníky) zakázána. Ojnice původních parametrů, smí být s horním jehlovým ložiskem. Primární převod originální (14/34 zubů). Převodovka originální s původními rozestupy mezi rychlostmi. Sekundární kolo libovolné.

Zapalování:
Libovolné.

Sání:
Karburátor musí být původních typů, Může být osazen jinými tryskami. Originální a neupravované musí být také jeho napojení na válec.

Výfuk:
Musí být použit původní nijak neupravovaný výfuk, včetně zachování délek kolene i tlumiče. Uchycení výfuku možno vyztužit a přidat vzpěru.

 

 

 

Výsledky závodu

Zatím nebyly přidány žádné výsledky

Galerie závodu