OBECNÉ:
U všech kategorií dojde k posouzení způsobilosti stroje a jezdce k účasti na závodu při přejímce. Kontrolu provede ředitel závodu, případně jeho zmocněnec. Ředitel závodu navíc rozhodne o zařazení do kategorie.
Všichni jezdci jedou na vlastní nebezpečí. Pořadatel závodu nenese odpovědnost za škody na stroji, ani újmu na zdraví. Před začátkem závodu každý jezdec podepíše čestné prohlášení. Jezdci mladší 18 let, budou mít podpis zákonných zástupců.
Jezdec se zavazuje, že bude dbát pokynů, které ředitel závodu určí při rozpravě jezdců. Úmyslně nezpůsobí škodu na majetku, nebo nezraní nikoho z účastníků akce. Dále nezamlčí zdravotní problémy, které by mu bránili při jízdě na trati a nepovolené úpravy stroje.
Předpokládaný systém rozjížděk je 2x 20 minut + kolo.
Pořadatel si bere právo na změnu v harmonogramu, změnu pravidel, případně zrušení akce a to bez náhrady.
Povinná výstroj jezdce:
Motocyklistická přilba, brýle, rukavice, pevné boty, dlouhé rukávy, dlouhé kalhoty.
Časový harmonogram:
8:00-10:00 – přejímka jezdců a strojů
10:00-10:30 – rozprava s jezdci a mechaniky (povinná)
10:30-11:30 – tréninky
12:00 – start prvního závodu
??? – vyhlášení výsledků (Po dojetí jezdců z poslední kategorie a sečtení bodů ze všech rozjížděk.)
Časový plán se může v průběhu měnit!!!
Registrace:
Registrace předem není povinná, je však vítaná. K registraci a k dotazům prosím používejte e-mail: fichtldyjice@seznam.cz .
Důležité!!!!
Při registraci do závodu se prosím snažte dodržet následující formát zprávy (pro lepší přehlednost). Do předmětu zprávy prosím uveďte své celé jméno, kategorii (v tomto pořadí). Do zprávy můžete také uvést místo bydliště (stačí město), a procentuální pravděpodobnost vašeho příjezdu (0%=dělám si z tebe jen srandu, 100%=už stojím na trati) a kolik vás zhruba přijede. Hodně mi tím usnadníte práci a pomůžete se správným zásobováním.
Kontakty:
e-mail: fichtldyjice@seznam.cz
tel. číslo: 603 749 287
TECHNICKÁ PRAVIDLA:
Jawa50 KLASIK
Základ motocyklu musí vycházet z Jawy 50 Pionýr, typu 05, 20/21, 23/23A Mustang, Jawa 550 nebo Jawa 555
Maximální povolený objem motoru je limitovaný vrtáním válce 40mm a zachováním původního zdvihu 44mm.
Rám a podvozek:
Rám je zcela původní, možnost použití výztuhy mezi krkem řízení a hlavní rámovou trubkou pro zvýšení bezpečnosti. Přední a zadní vidlice jsou zcela původní, u přední vidlice je tolerováno zesílení horních a spodních brýlí. Úprava rámu mimo povolené výztuhy je zakázána. Kola originální, tzn. brzdové bubny musí být původní konstrukce, ráfky a špice se můžou vyměnit za novodobé repliky originálu. Pružící a tlumící jednotky musí být prokazatelně původní konstrukce a typu. Pneumatiky (16 palců) mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak nebezpečně upravovány. Zadní kyvná vidlice může být opatřena vodítkem řetězu, které zamezuje jeho padání.
Motor:
Motor musí být zcela původní konstrukcí, provedením i siluetou. Hlava a válec musí být zcela původní bez jakýchkoli úprav. Jedinou výjimkou je úprava válce výbrusem na maximální možnou míru udávanou originálně výrobcem 40mm. Je vysloveně zakázáno zvětšování chladících ploch, navařování a jiné úpravy žeber hlavy, válce a vík motoru. U repasovaných, nebo replikových klikových hřídelí může být použita ojnice s jehličkovou klecí u horního ojničního oka (CKR a její ekvivalenty). Spotřební materiál, jako ložiska, gufera, lamely, řetězy, oleje,…. smějí být nahrazeny novodobou replikou. Zapalování originální, svíčka a fajfka libovolná. Vzhledem ke stále se zhoršující kvalitě a dostupnosti kvalitních pístů je tolerována záměna pístu za píst z motocyklu Honda Diobali, při zachování předepsaného vrtání a bez úprav na válci (jako je úběr materiálu, zvyšování počtu kanálů, vyvařování,….)
Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka musí být zcela původní konstrukce, zejména počet lamel a pružin. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu (jiný počet zubů). Primární převod je možné měnit jedině běžně dostupnými řetězovými koly a lamelami z mototechny. Možné kombinace 9/34, 11/34, 14/34 (Důvodem je snaha o zmenšení průměru rozety zadního kola, která je častou příčinou selhání stroje nebo pádu. ).
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a jiným vzduchovým a palivovým filtrem.
Výfuk:
Musí být použit původní výfuk, uchycení může být upraveno a přepážky tlumiče výfuku mohou být demontovány, ale ne nějak upravovány a zkracovány. Je povoleno měnit tvar originálního kolena výfuku.
P.S. Pravidla sice nejsou striktně dle kategorie Klasik, ale téměř všechny úpravy vedou ke zvýšení bezpečnosti a prodloužení životnosti stroje. S rozvojem tohoto sportu se navíc objevilo spoustu lidí, kteří jsou schopni dané úpravy provést a téměř všechny tuningové díly se dají koupit v každé lepší mototechně.
Jawa50 VOŘEŽPLECH
Základ motocyklu musí vycházet z Jawy 50 Pionýr, typu 05, 20/21, 23/23A Mustang, Jawa 550 nebo Jawa 555
Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm.
Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však pryžové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být upraveny, nikoliv však nahrazeny kyvnou vidlicí z jiného motocyklu. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Je však vysloveně zakázáno měnit pozici sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení) a prodlužovat hlavní rámovou trubku. Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Ráfky mohou být libovolné (pokud splňují velikost 16“) brzdové štíty a bubny musí být originální, výplet libovolný. Pneumatiky mohou být libovolné (ale 16“), nesmí však být opatřeny hřeby nebo dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedadlo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná , ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor:
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy mohou být provedeny, pokud neovlivní venkovní siluetu válce. Válec je možné zkrátit. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné, než litinové vložky. Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem.
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Zapalování: Povoleno libovolné zapalování.
Převodové ústrojí:
Převodovka 3 rychlostní, mohou být změněny poměry jednotlivých kvaltů. Spojka může být upravována počtem lamel, změnou upevnění pružin,….Všechny úpravy spojky se ale musí vejít pod originální kryty bez použití podložek. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního a primárního převodu (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku (tlumič hluku vítaný)
Jawa50 SPECIÁL
Motocykl československé výroby do obsahu 50 ccm a do roku výroby 1985, případně je možnost využití polských dílů z motocyklů Romet Ogar, případně uloženek z mototechny.
Základ motocyklu musí vycházet z Jawy 50 Pionýr, typu 05, 20/21, 23/23A Mustang, Jawa 550 nebo Jawa 555
To, co není v této kategorii vysloveně zakázáno, je povoleno!!!
Rám a podvozek:
Rám může být libovolnou stavbou za podmínky, že bude použito původní nosné trubky od hlavy řízení k motoru včetně předního a zadního držáku motoru. Přední, zadní vidlice, jejich uchycení k rámu a pružící elementy mohou být libovolné. Kola a brzdy mohou být libovolné. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak nebezpečně upravovány. Kapotáž, sedadlo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná, ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor:
Motor musí prokazatelně pocházet z původních motocyklů dané značky a typu. Za rozhodné se považuje použití původních karterů a vík motoru a zachování vizuální shodnosti s originálem. Hlava může být libovolná. Návarky a jiné úpravy povoleny.
Válec může být upraven, za rozhodné se považuje zachování základní siluety motoru. To znamená, že válec musí být vzduchem chlazený, s litinovou vložkou, bude mít rozteče svorníku shodné s originálem, otvory pro svorníky budou průchozí po celé délce a budou využity stejným způsobem jako u originálního stroje. Počet kanálů není omezen. Typ pístu je libovolný. Je povoleno změnit systém sání a upravit víka motoru (včetně rotačního šoupátka). Zapalování může být libovolné. Motor jako celek musí proporčně připomínat originál. Rozsáhlost úprav posoudí ředitel závodu (určitá tolerance). Maximální vrtání válce je stejně jako v ostatních kategoriích 40,00mm (8. Výbrus). Zdvih motoru musí být originální (44mm), je však možné namontovat jiný typ ojnice (Při zachování originálního zdvihu.). Klikové ústrojí libovolné.
Převodové ústrojí:
Je povoleno upravit převodovku libovolným způsobem včetně jejího ovládání. Je povoleno upravit spojku libovolným způsobem. Je povoleno použít jiné převodové poměry převodů (jiný počet zubů), kryt sekundární řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor libovolné výroby. Libovolné může být i jeho připojení k válci. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfuku (tlumič hluku vítaný).