Vyfotila Petra Štumrová

Motodíly Ostrava Motodíly Ostrava

Paskov

Terénní závod

Kontakty na pořadatele

  • Organizátor: Petr Šimon
  • Email: simonpetr@post.cz
  • Telefon: 777663963
  • Oficiální web:

Informace o závodu

  • Ročník: 10
  • Typ závodu: Terénní
  • Systém závodu: 3x10 minut
  • Typ tratě: Mx trať
  • Délka tratě: 800 m
  • Kategorie: Klasik, speciál ,docent ,Mx 50, MX 65, elektro i velké elektro moto minimum kola 14/17 (kategorie rozdělí pořadatel podle účasti, minimum jezdců v kategorii je 3 startující)

Místo konání závodu

  • Termín: 27. 4. 2024
  • Obec: Paskov
  • PSČ: 73921
  • Kraj: Moravskoslezský kraj
  • Upřesnění místa: Mx trati Paskov naproti celního skladu

Organizační informace

  • Způsoby registrace: Na místě
  • Čas na registraci: 8:00-9:00
  • Startovné: 500
  • Počet jezdců na tým: 1
  • Věkové omezení: Od 6 let za doprovodu
  • Startovací čísla: Viditelně číslo

Další důležité informace

  • simonpetr@post.cz 777663963

Pravidla závodu

Jednotné podmínky účasti na organizovaném treninku  v roce 2024

 

Technická pravidla pro motocykly:
Fichtl - Klasik
Motocykl Jawa Pionýr 550, 555, 05, 20, 21 a 23 Mustang, Stadion S11 a S22, Jaweta 551 nebo Babeta 207 a 210 tak, jak byl originálně vyráběn do roku 1990.
Motor: musí být původní konstrukce bez jakékoliv vizuální změny. Je zakázáno upravování a zvětšování hlavy, navařování žeber a musí být použito originální kontaktní zapalování. Na ojnici lze použít jehlové ložisko na pístním čepu, kliková hřídel bez úprav. Je zakázáno zkracování pístu a válce. Převodové ústrojí musí být původní, včetně rozety a primárního řetězového převodu (14 zubů), pastorek na sekundárním převodu - libovolný. Lze přehodit kolečka mezi 1. a 2. rychlostním stupněm. Spojka a karburátor musí být původního typu (34 zubů) , včetně připojení na válec motoru a originálního vzduchového filtru, který může být spojen s karburátorem pomocí pryžového vlnovce z Mustanga. U karburátoru je povoleno používat libovolné trysky. Výfuk musí mít originální obal, tlumič může být zvednutý , vnitřky mohou být vykuchány,
nikoliv však upravovány, či přidávány další díly.Výfuk musí být rozebíratelný z důvodu kontroly. Maximální průměr vrtání válce 40,25 mm( 9 vybrus ), zdvih pístu 44 mm. Minimální vzdálenost horní hrany výfukového kanálu od horní úvrati je 29mm. Hlava válce se kvůli většího vrtání válce může upravovat ( myšleno ubírat materiál, nikoliv přidávat)
Rám: je zcela původní bez jakýchkoliv úprav. Dále musí být zachováno uložení řadičky a velikosti kol. Povolenou úpravou rámu je výztuha mezi krkem a nádrží a sklopných stupaček na originálním kříži pro zvýšení bezpečnosti, odstrojení jakékoliv části motocyklu nemající vliv na bezpečnost jízdy (světlo, plechy, stojan atd.) a možnost použití terénních pneumatik. Kryt řetězu nemusí být namontován. Zadní teleskopy mohou být i novější konstrukce, ale v původním uchycení na rámu. Přední originální vidlice může být vyztužená. Brzdy bez úprav. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit. Nádrž libovolná.
Třída klasik bude podrobená kontrole originálního provedení dle následujících pravidel:
Po dojetí 3. Rozjížďky se odstaví prvních 6 strojů na pořadatelem určené odstavné místo (při rozpravě uvědomí pořadatel  jezdce,  kde  se  odstavné  místo  nachází).  V případě  že  jezdec  nebude  startovat  ve 3. Rozjížďce a v obou dvou předchozích jízdách se umístil do 3. místa, musí před zahájením 3.  rozjížďky uvědomit pořadatele o faktu, že nebude startovat a umístí svůj stroj na odstavné místo, neučiní-li tak hrozí mu diskvalifikace.
Předmětem kontroly originálního provedení bude nejprve kontrola převodu (točením zadního kola), poté jezdec popř. člen závodního týmu demontuje válec motoru (karburátor zůstává na válci).
Měřit se bude:
hrana sacího a výfukového kanálu
délka válce
délka pístu
průměr difuzoru
V případě extrémních podmínek (počasí, bláto), může pořadatel zrušit technickou kontrolu, systém protestů ovšem zůstává platný.


 Při kontrole originálního provedení musí být přítomenmajitel motocyklu a  pořadatel organizovaného treninku  popř. jeho zástupce a aspoň jeden technický komisař . Kontrola strojů je neveřejná.
Techničtí komisaři  pro rok 2024 jsou: Lumír Čajka, Petr Klosík, Petr Šimon, Ladislav  
                                                                                         Studený, Jaroslav Palarczyk

Fichtl - Speciál
Motor: minimálně blok motoru a válec musí pocházet z Jawy 50, rozteč šroubů 44×38 mm, povolen válec s vložkou z Jawy 50 (ne Nikasil), navařená žebra povolena (ne odlitek), povolen max. 8. výbrus válce (tj. 40,25 mm), libovolný typ pístu při zdvihu 38 mm; libovolný karburátor, povoleny jsou klapky, šoupátka aj. rozvodový systém; libovolný vzduchový filtr, libovolné zapalování - může být bezkontaktní, výfuk může být jakýkoliv.Libovolná převodovka ; spojka libovolná.
Rám: vše povoleno. Páčky na řidítkách zakončit kuličkou nebo jinak chránit.
Pořadatel si vyhrazuje právo prvním třem jezdcům přeměřit vrtání a zdvih válce. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.

 

Třída Docent
V této třídě startují jezdci kteří mají hmotnost 100 a více Kilogramů (hmotnost může být ověřená činovníkem jury, kdy se jezdec váží pouze ve spodním prádle), a nebo jezdci kteří v dané sezoně dosáhnou věku 45 let.
 

Třída Junior klasik
Jedná se o nově vzniklou třídu určenou pro začínající jezdce. Závodníci do 15 let mohou jet jakoukoliv kategorii , a nebo kategorii junior, v této kategorii se startuje na motocyklech podlehájícím pravidlům kategorie klasik. 


Třída Junior MX50  a MX65 plus elektro 
Jedná se o nově vzniklou třídu určenou pro začínající jezdce. Závodníci do 15 let mohou jet jakoukoliv kategorii , a nebo kategorii junior, v této kategorii se startuje na libovolných motocyklech do 50ccm, 65 ccm nebo elektro motocyklech . Kategorie rozděli pořadatel.
 

Ostatní pravidla:
    Každý účastník závodu spadá pod pravomoc organizátora a ředitel tréninku  a musí se řídit jejich pokyny. Každý účastník vstupuje do závodu na vlastní nebezpečí a zříká se nároku na náhradu škody, která by mu mohla vzniknout v souvislosti s tréninkem .
    Tréninku  se může zúčastnit pouze jezdec, který je zcela způsobilý fyzicky i duševně kontrolovat a ovládat svůj stroj s ohledem na vlastní bezpečnost i bezpečnost ostatních účastníků trénujících a není pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky.
    Věk závodníků není nijak omezen. Závodníky mladší 18 let přihlašuje jeho zákonný zástupce, který musí mít nad ním dozor po celou dobu závodu.
    Trénující nemusí být držiteli řidičského průkazu a stroj nemusí mít osvědčení o registraci vozidla – jede se na uzavřené trati mimo silniční provoz.
    K povinné výstroji jezdců patří: triko nebo dres s dlouhým rukávem, dlouhé kalhoty, pevná obuv nad kotníky, rukavice, ochranné brýle a homologovaná motocyklová přilba. Doporučen je bederní pás, chrániče holení, loktů a páteře.
    Startovní čísla přiděluje pořadatel a musí být připevněná na motocyklu vepředu a na obou bocích – bílá tabulka o min. rozměrech 20×25 cm s černými číslicemi 15×5 cm. Účastníci seriálu mají dvouciferná čísla přidělená na celou sezónu. Pokud nebude dodrženo umístění a rozměr startovních čísel, nebude brán zřetel na pozdější reklamace při umístění v rozjížďkách.
Trénink se uskuteční za každého počasí, pokud pořadatel nerozhodne jinak!
    Cizí pomoc v průběhu tréninku  je povolena pouze na pokyn traťového komisaře pro zachování bezpečnosti.

    Při účasti více než 15 účastníků v jednotlivých kategoriích si pořadatel vyhrazuje právo na změnu systému rozjížděk. A to na kvalifikaci lichých a sudých startovních čísel a opravnou rozjížďku. Do  finále postupuje prvních 5 jezdců z každé rozjížďky.
    Treninnk ve všech kategoriích jsou vypsány na 3 rozjížďky, každá na 10 min. + 2 kola. Do konečného hodnocení treninku  se jezdci započítávají výsledky dvou lepších rozjížděk. Při rovnosti bodů rozhoduje umístění ve třetí rozjížďce.
    Klasifikován bude jezdec, který absolvoval celý závod na jednom stroji, výměna motoru nebo celého stroje není povolena.
Hodnocení výsledků se provádí jen pro kategorie, ve kterých bude přihlášeno minimálně 4 jezdců.
Přihlásit se lze předem (e-mailem nebo telefonicky) nebo na místě v den závodu.
    Startovné každého přihlášeného jezdce ve výši 500,- Kč pro jednu kategorii nebo 600,- Kč pro dvě kategorie je splatné na místě v den konání závodu.

Jezdec, který v rozjížďce ,,ulije start,, dostane výstrahu a posunuje se 2 metry za první řadu jezdců. Start se bude opakovat. Bude-li se přečin opakovat, jezdec bude z dané rozjížďky diskvalifikován

Start bude probíhat tak, že je ukázáno  tabulkou s číslicí 15 a pak 5. Následně proběhne start do 5 sekund. Start je umožněn uvolněním gumy nebo zvednutím praporu od země směrem nahoru.

Doporučený časový harmonogram treninku :



8:00 - 9:00    prezence a přejímka       
9:00  rozprava  
9:15   volný trenink      
10:15    start 1. Rozjížďky Klasik       
10:45    start 1. Rozjížďky Speciál  + docent      
11:15    start 1. MX50 ,MX 65, Elektro       
11:45    start 2. Rozjížďky Klasik       
12:15    start 2. Rozjížďky Speciál  + docent    
12:45    start 2. MX50 ,MX 65, Elektro      

13:15 – 13:45    polední přestávka (možno zařadit jízdu super junior!)       
13:45    start 3. Rozjížďky Klasik       
14:15    start 3. Rozjížďky Speciál  + docent       
14:45    start 3. MX50 ,MX 65, Elektro       
    řešení protestů       
15:15 – 15:45    vyhlášení výsledků    

 

Účast trenujících na rozpravě je povinná.
V místě konání treninku  bude zajištěno občerstvení a zdravotník.
    Protest může podat pouze jezdec, který byl k treninku  zaregistrován. Protest musí být podán písemně a může být podán i v průběhu treninku, nejdéle však 10 minut po dojetí posledního jezdce třetí rozjížďky. Jezdec, který protest podává, složí 500,- Kč řediteli závodu s tím, že písemně uvede, proti kterému jezdci protest směřuje a co daný jezdec porušil (motor, převody, rám, výměna stroje, nesportovní chování). Rozebírání stroje (demontáž hlavy válce a válce) provádí vlastník stroje nebo jezdec sám. Pokud nebude nutné rozebírat stroj, vyřeší se protest okamžitě v průběhu závodu.  Protest  řeší   technická   komise   ve   složení:   zástupce   pořadatele,   protestující   a   protestovaný v uzavřeném prostoru a bez dalších účastníků!
    Pořadatel každého treninku seriálu si vyhrazuje právo drobných úprav těchto propozic podle aktuálních podmínek na místě konání treninku, o kterých bude trenujíci  informovat při rozpravě.
Startovat se bude na  startovatovácí  gumu.

  

JEZDEC - ÚČASTNÍK , KTERÝ:
NEDODRŽÍ NĚKTERÝ Z BODŮ PROPOZIC,
BUDE OHROŽOVAT NEBEZPEČNOU JÍZDOU OSTATNÍ ÚČASTNÍK.
HRUBÝM ZPŮSOBEM PORUŠÍ PRAVIDLA FAIR PLAY, BUDE VYLOUČEN ZE ZÁVODU BEZ NÁHRADY.

Výsledky závodu

Zatím nebyly přidány žádné výsledky

Galerie závodu